Direktlänk till inlägg 12 augusti 2015

Sensommar

Av mia rohlin - 12 augusti 2015 01:33

Hejsan 
Det är snart slut på sommaren...men desto mer tid för mys och pys inomhus.
Min sommar har varit upptagen av vårt lilla barnbarn som nu är 4 månader.
Jag kunde aldrig föreställa mig att jag skulle älska ett barn till lika mycket som jag älskar vår dotter.
Tyvärr har jag inte mått så bra det senaste halvåret,trodde att "gå in i väggen" bara kunde hända andra...
Själv drabbades jag i februari av en fruktansvärd ångest då jag skulle gå till mitt vanliga arbete en dag ( till ett arbete som jag älskar) och kunde inte förmå mig att öppna dörren och ta mig ut från vårt hem.
Nu mår jag bättre,men vägen är lång till att bli så bra som möjligt har jag förstått.
Till er kunder...tack för alla fina ord som ni skrivit via mail,sms och samtal både personligt och via telefon.

Jag har fått en hel del fina kundbilder från Anna Karin jag vill dela med mig av för inspiration.
Ni känner nog igen en del av mina och Ett Dockhems möbler och miniatyrer.
Hennes fantastiska förmåga att blanda nytt och gammalt tar andan ur mig.
Se bara den fina guldpläderade kanten runt skåpet och hur den matchar med Ett Dockhems guldmöbler med sidentyg.

                                     

JacoMinis

Vi har tagit hem en hel del lantiga kit från denna leverantör och kommer ta hem nästan hela sortimementet i september.
Är du intresserad av att vi tar hem just det du vill ha - gå in på deras websida,hör av dig till oss för priser m.m
Vi har redan några av kiten hos på Minimi´s smått & sånt


 


Stockholms Miniatyrmässa 11oktober
Vi kommer att medverka med ett urval i vårt sortiment.
Gör en beställning och vi tar med det du önskar...

Kurser

Julkurs
Jag och PiaMaria kommer att åka till Titti i Höör i oktober för att tillverka
det finaste som hör julen till i både mat och dekortionsväg.
Åtekommer med datum och plats - håll utkik under kurser i webbutiken.

Dockkurs
Då jag blivit tillfrågad om jag kan hålla en dockkurs, blir det av den 22 nov 2015.
Passa nu på,då jag inte vet när eller om jag kommer att hålla en igen.

Kram så länge
Ps. En extrakram till min älskade rödhåriga vän i Stockholm       

 


 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia rohlin - 15 april 2020 12:30

HejEfter att inte bloggat/uppdaterat bloggen på 5 år är det dags!Det har hänt en hel del sen sist.Webbutiken är nerlagd pga tidsbrist, men en hel del kit designade av mig av papper och tyg kan du köpa hos Miniatyrskatt Specialbeställningar kan du gör...

Av mia rohlin - 23 november 2015 11:15

HejIgår hade vi en lite minidockkurs hemma hos mig,jag,Anita,Anki och Pia.Vi började med att stärka oss inför dagen med skinkmacka och kaffe.Luchen bestod av Tonfisksallad som man fick plock ihop själv,fika med Lusselängd och choklad - Mums!Här är li...

Av mia rohlin - 3 juni 2015 16:20

HejDet var läääänge sen jag bloggade.Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen,men ska nu försöka ändra på det.Jag är så lycklig - har äntligen lyckats få Ett Dockhem - Gullvie Larssons vackra svarta broderier på både kudde,firescreen och stolar.Då...

Av mia rohlin - 19 april 2014 11:28

Önskar dig en riktig skön och godisrik Påsk!Här kommer en liten uppdatering från mitt dockskåp Isabel. Vill du veta mer om hur jag gjort? Gå med i Facebook gruppen MBM. Överskåp,hyllor,väggbord byggt av mig.           Nyheter hos Minimi´...

Av mia rohlin - 11 januari 2014 18:05

HejI julklapp köpte jag mig själv ett dockskåp - Isabel - vitmålat.Jag har byggt ihope det och börjat inreda skåpet.Har inte tid att lägga upp bilder här på bloggen - men är du nyfiken på hur det utvecklats, följ mig och andra miniatyrister på Facebo...

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards