Alla inlägg under februari 2012

Av mia rohlin - 26 februari 2012 15:51

Kläder till docka - fortsättning av kurs hos Skala Minimal

Hej alla! Vilket väder och här sitter jag och gör kläder:)
På lördag blir det en fortsättning av docktillverkarkursen jag hade hos Agneta - Skala Minimal i höstas.
Vi ska tillverka kläder till våra "gubbar" som vi gjorde.
När jag i vanliga fall gör kläder använder jag inte mönster så mycket utan "provar" mig fram tills jag är nöjd.
Det blir lite svårt att göra med 8st deltagare,så jag har provat att följa ett mönster som jag utgått ifrån många ggr när jag gör herrkläder.
Och...så var jag tvungen att göra en gubbe utan kläder för att klä på...
Jag kommer inte kunna sy samtidigt som vi tillverkar dockkläder,så jag tänkte att det vore bra att ha en färdig docka att utgå ifrån.



Dockan har fått skjorta,slips,byxor och väst

         


Dockan är klar! 
Han ser ut som någon som gillar böcker,så därför får han en spännande bok att läsa...
          


Något liknande kommer kursdeltagarna att få göra - men kommer att kunna välja fler färger på kläderna.
Någon som har ett namnförslag till Gubben? 

Ha en skön söndag!

Mia

Av mia rohlin - 22 februari 2012 08:27

Vårkänslor och lite handgjorda blommor
solen skiner och himlen är blå...vad det är skönt att leva då:)
Är hemma idag från jobbet - båda mina ögon ser ut som om någon har knockat mig - ögoninflammation.
Vill inte skrämmas!


INSPIRATION
Jag har en "gammal kund/vän" som slutat med miniatyrer - Ingmari,och hon samlar på dockor i 1910-20-tals stil.
Hela hennes hem ser ut som ett dockskåp,jag vill bara kliva in och beundra(kanske pillra lite) på de fina sakerna hon har.


      Mode 1910


Ingmaris hem och dockor - skala 1:1
     


BLOMMOR
Vi har fått hem fler blommor utan kruka - handgjorda.
Jag kan inte förstå hur man kan göra så fina blommor och för nästan inga pengar - de är konstverk!
Gladiolius och Pensé.
Finns under nyheter på Minimi´s smått & sånt.  
             
 

 Ha det så gott!
Mia


Av mia rohlin - 15 februari 2012 17:53

Lite nyheter i webbutiken


Hej alla:)

Lite dålig på att skriva just nu i bloggen - men massor händer runt mig som jag inte kan påverka,både positivt och negativt.
Det positiva är att jag blivit gammelfaster och vi i Rohlin familjen här blivit en till:)
Välkommen till världen Nils Milian Rohlin
     


Nya produkter i webbutiken


Reutter Porzellan 2012
Så fina saker och till jättebra priser...jag tappar nästan andan när jag ser dem i verkligheten.
   
Spisfläkt/kåpa



   
Bakugn och vintunna


          
Skärmaskin set och Fågelholk set


  
Soda Syphone set - riktigt glas i både flaska och glasen för endast... 125kr!!!


Underbara virkade korgar av Pernilla - fler färger finns i webbutiken under nyheter.


    


Ha det så gott!
Mia

 







Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards