Alla inlägg under januari 2011

Av mia rohlin - 10 januari 2011 09:45


Anita skriver till oss:
Mia och Clas!
 
Jag kunde inte tro att det var sant, att jag vunnit den  här otroligt fina tomten. Den är helt underbar med sin lite forskande ändå milda blick och klädseln, ja, den är helt underbar, så fin, så fin. Ja, jag har faktiskt svårt att fatta fortfarande att jag vann. Ett stort varmt tack för den fantastiskt fina vinsten.
 
En innerlig önskan om ett riktigt gott och bra  2011 till Er alla både privat och i arbetet.
 
Kram till Er alla från en mycket glad Anita

Av mia rohlin - 6 januari 2011 13:18

Grattis ordernr 100000275
För att se vinnarens namn - gå in på videoklippet och se dragningen...

Min lilla tomte är 17cm hög med luvan,jag har sytt kläder för hand och tofsarna är av äkta antik minkpäls.
Tomten har böjbara armar och ben - tur är väl det så han kan sitta ner och vila upp sig efter julnattan.

Ett certifikat medföljer - med mitt namn + tillverkningsår.

     

 



Av mia rohlin - 5 januari 2011 01:21

  sannas gubbe som hon kallar Mr bean     Här kommer min lilla dam       Idag så gjorde vi huvuden till dockorna...hann inte mer tyvärr.
Så duktiga elever och jag är såå stolt!

Sanna var på väg att ge upp i halvlek,men med lite pepptalk så kom hon vidare.
Det är som sagt var inte så lätt som det verkar...


Här är iallafall bilder på dockorna innan bränning.





Jossans gumma...



       








ps...för dig som vill skratta - kolla in min dotters blogg

http://sannamaria.devote.se

Av mia rohlin - 2 januari 2011 22:46

Imorgon ska jag Sanna,Jossan(vårt bonusbarn) tillverka dockor.Det är första gången för dem,så det ska bli så roligt att få visa hur man gör.
Ska försöka lägga upp bilder som visa själva tillverkningsprocessen här på bloggen.
Jag hade en docktillverkningskurs i höstas under Miniatyrsällskapets regi och en av deltagarna har skickat bilder på sina dockor som hon tillverkat efter kursen.
De är helt underbara!

  Tillverkade av Lilian Ericsson - Blues bandet från New Orleans

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards