Alla inlägg under mars 2012

Av mia rohlin - 16 mars 2012 15:52

Hej

Mycket att göra och lite tid över för bloggen.
Vad har hänt sen sist? Jo,här i Västerås var våren här,men försvann illa kvickt,så nu burrar man igen.
Just nu jobbar jag mycket med mitt riktiga arbete,mycket vägledning och sena kvällar...
Har dock fått hem lite nyheter och tillverkat fler tyger som jag lagt ut i webbutiken.
All min lediga tillbringar jag med klister på fingrarna - både för tillverkning av ordrar,men också inför Farum mässan.
Jag kommer ta med mig en hel del nyheter som jag presenterar efteråt i webbutiken och här på bloggen,så därför ligger jag lågt med "bilder" på mina egentillverkade saker så länge.
Clas och jag kommer som sagt var inte att medverka i Stockholm nu i mars på miniatyrmässan,så därför kan du beställa FRAKTFRITT från Minimi´s smått & sånt fram till den 31 mars.


Premiär idag för Skala Minimals nya webbutik:
 

Nu
öppnar vi


The Swedish Corner


Vi
öppnar en webbshop till, med hantverksmässigt tillverkade miniatyrer i skala
1:12. Allt svensktillverkat.


SkalaMinimals/Agnetas
möbler finns i nya webbshopen.
SkalaMinimal.se kommer att finnas
kvar med material, verktyg, miniatyrer, lampor mm mm


 





Nyheter hos Minimi´s smått & sånt
Ett urval ur nyheterna

       


Minimi´s tapeter Grönros och Ros finns äntligen på lager igen:)
 

I helgen kommer jag att lägga upp Anns underbara virkade korgar i webbutiken till försäljning.
   


 




Dockkurs - inspirationsbild av en docka som fått sin plats 
Kamilla Gustavsson tillverkade en morfar till sin dockmiljö.Han ska få en bok som han läser för sitt lilla barnbarn. Visst är han bara helt underbar!

    


Snälla - glöm inte att skicka inspirationsbilder till mig,det är så roligt att se vad andra gör!

Ha det gott
Mia


   

 

 

 




Av mia rohlin - 3 mars 2012 18:23

Kurs - klä karaktärsdockor hos Skala Minimal med Minimi´s

Hej!

Nyss hemkommen från en dag i Stockholm då vi klädde på dockorna(kursen leddes av mig) som vi tillverkade i höstas hos Skala Minimal.
Oj,vilken intensiv och rolig dag det varit,vilka kursdeltagare - vill bara tacka dem för att de gör kurserna så roliga:)...och Agneta som gör världen godaste kaffe!

Vi började kl.10
Alla på plats - plockade fram den ena dockan efter den andra och dockorna fick återbekanta sig med varandra.De kanske skämmdes lite då de bara var i understassen men snabbt gick det och vips så hade de flesta ett par byxor på sig som det bör i större sällskap.


    


Agneta informerade också oss om kaffetider,sopsortering och gav värdefulla tips!

  


Camilla och Elisabeth har klippt ut byxmönster
     

Katharinas herre *viskar* som är lite fin av sig, har fått skjorta och finväst på sig och han pratar bara engelska.


Christinas herre får en tillpiffad skjortkrage


ps. det går åt en del lim( för vi fuskar en del) men desto snyggare!

Birgittas,Laila och Ellinors fina herrar som fått fått en väst,Camillas herre har fått byxor med veck och till sist Elisabeths herre som fått byxor.Elisabeth väljer och väljer tyg till västen - och till sist blev det en grön sidenväst!
 

Tystnad - tungan rätt i mun!
Laila,Ellinor och Camilla 
   

Nästan klara!
   


   



Helt klara (en del dockors kläder behöver slutjusteras lite)
Karin gjorde en arkitekt med blå skjorta. 
       


Vilka karaktärer eller hur?

olika storlekar och olika stilar...


Vi fick också STORfrämmande av den mest bedårande porslinsdockan tillverkad av en stolt "mamma" Laila.
 

Troligtvis blir det en docktillverkarkurs till i höst hos Skala Minimal:)
Och en avancerad kurs för dem som redan tillverkat en docka - damer och barn ( tid ej bestämt - under planering)  efter önskemål.

För mer bilder: Skala Minimals blogg

Ha en underbar kväll!
Mia

    

 

   

  

  

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards