Alla inlägg under december 2011

Av mia rohlin - 23 december 2011 12:59

God jul önskar jag er alla
Själv har jag pyntat lite i Lillebo medans jag väntade på att min dotter skulle vakna,så jag kan dra igång dammsugaren för julstädning.
Imorgon och i övermorgon har vi fullt hus,Sanna(min dotter) fyller år på juldagen och traditionen följer att vi är här såklart! Läääängtar tills hon flyttar och jag får komma på kalas:)

Lillebo är julpyntat

                

   
Mia


Av mia rohlin - 5 december 2011 07:25

Juleljus i vårat hus


Oj vad Clas och jag har jobbat i helgen!!


Äntligen fick jag hjälp med att borra i mitt torp Lillebo,så att jag kunde dra el.
Egentligen kan jag borra själv,men det är alltid bra att låta någon annan känna sig delaktig och duktig:)


 

Nu har Lillebo fått flyttat ut till ateljen/butiken efter att vi har haft storstädning där.
Det är massor med smådetaljer kvar att göra i huset,men det får jag ta pö om pö.


   



Min atelje/gårdsbutik

Vi stoor städade i helgen och jag fotade litegrann för att kunna lägga ut på bloggen.
Som du kan se har jag mycket mer saker i butiken än vad som finns i webbutiken,trots att vi sålde ut en större del av vårt lager på Stockholmsmässan.
Här kommer några bilder...


Reutter Porzellan Display



 



     


     


 




     


och så mitt fina klippdocksark som åker fram till julen (orginal)

   


Nu när jag fick el i mitt skåp,så ville jag ha något juligt i lilla sovrummet - så då tillverkade jag några Julstjärnor.
En vit sitter kvar och den lyser såå fint:)


       


Det finns några st i webbutiken till försäljning.


Nyss ringde det på dörren och där stod ett bud med mina efterlängtade blommor från Thailand.
Ska bli så spännande att öppna paketet,så nu ger jag mig för denna gång.


Ha det gott!!

Mia



Av mia rohlin - 1 december 2011 17:44

Julblommor


Efter att ha varit totalt utslagen i flera dagar av någon hemsk bassilusk - hostar på nätterna när jag ligger ner,

så det är ingen idé att sova - började jag fundera på olika blommor jag gjort förr, och så var jag igång!
Hur gjorde jag egentligen mina julstjärnor och Amaryllisar - har nog inte tillverkat någon blomma på över 5år!!!
Sakta men säkert mellan hostattackerna började jag komma ihåg
Papper,sax,lim,färg,lack och en massa tålamod (tidskrävande)

Här är resultatet



Julstjärnor


   


Amaryllis


     


Och så gjorde jag några blomuppsättningar,men tyvärr var det inte dagsljus när jag fotade dem,
så färgerna är inte helt perfekta

   

Dessa blommor finns att handla i min webbutik Minimi´s smått & sånt
men bara i ett fåtal!

Du får gärna komma med förslag till vad jag ska göra mer av...


Jultävling
Pga för få anmälda är tävlingen inställd


Ha det gott!
Mia



Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards