Alla inlägg under april 2011

Av mia rohlin - 3 april 2011 21:29

Fransk lantstil - mina kuddar
Här kommer några egendesignade kuddar i skala 1:12 som jag gjort.
Blev inspirerad av bilden här under.


Dessa kuddar + lite till kommer jag att sälja som kit i min butik - att göra själv.

Jag har limmat dem och fyllt med vadd.
Kuddarna är lite mörkare i verkligheten - mer åt linnehållet.
 

Mina Fransk lantstils inpirerade kuddar
scale 1:12


  Rött är sött:)


  Blått är flott!


 



 


Och lite blandade kuddar - snyggt tycker jag!


 

   

 Fransk Lantstil - inspiration


           


Ha det så gott!

Mia

Av mia rohlin - 1 april 2011 08:52

Mitt nya dockhus

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade hus...
I sommar ska jag hoppas på regn så Clas inte vill dra ut mig på motorcykelturer hela tiden och jag kan ägna mig åt mitt!
Du kommer kunna följa mitt hus och dess inredning här på bloggen.
Nu ska jag börja leta efter Franska dörrar hos mina återförsäljare - dörrar med fönster över dörren.



        Tack söta goa underbara Caroline!

Jag funderar på att göra 2st rum - kök och matrum - i mordern Carl Larsson anda,blandat med fransk lantstil och lite Engelskt Shabby chic.
Det ska se ut som en mordern familj flyttat in i detta hus och som gillar lantlig inredning.


Lena Jangren

En otroligt duktig svensk miniatyrist - Lena Jangren,har inrett sina skåp i New England,Shabby och mordern stil.
Hon ställde ut på Stockholmsmässan nu i mars och jag får verkligen hoppas att hon kommer fler ggr med sina fina saker.
Kolla in hennes kuddar  

        Visst är det underbart!



TÄVLING


Tillbaka till mitt skåp...
En liten tävling - för dig som följer bloggen.
Hitta på det bästa namnet på mitt nya hus och du vinner en hylla som är dekorerad med Minimi´s tallrikar,blomstervas,skålar och fat i vitt porslin med spets.
Skriv ditt förslag,namn + mail (kommer inte att synas här i bloggen) i kommentarer eller i ställ en fråga och så röstar vi tillsammans i slutet av april.

Du som vinner får välja färg på tallrikar och uppsättning

 

Ha det så gott så länge!
Mia


Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards