Alla inlägg under mars 2013

Av mia rohlin - 19 mars 2013 21:22

Hej igen!

Igår glömde jag att lägga ut bilder på en del nya saker jag designat och fixat till.
Igelkottarna på terrakotta fat har jag glömt att ta bilder på,så de kommer senare...och i ännu en uppdaterad version.

Hylla - By Sweden
Böcker i fransk stil,små "antika" sykort,krans med egentillverkade blommor,målade fat och kopp och till sist min senaste kollektion av handdukar(som jag tycker passar både i kök och i badrum.

Handdukarna som kit - kommer att kunna köpas lösa i webbutiken i 3pack för 25kr.
      

Gardin kit - By Sweden          
    

Kuddkit stora och små - By Sweden  
    

Kökshanddukar i 3 färger
  


"Plåtburk" rosa rosor med fågel. 

    

God natt!
Mia


Av mia rohlin - 18 mars 2013 17:30

Hej
Efterlysning - våren!
Var är den,någon som sett?
Jag längtar så efter Snödroppar,Krokusar,Liljekonvaljer och Gullvivor.
Men får nöja mig med Tulpaner och Pelargoner i skala 1:1 och 1:12 så länge...

Miniatyrmässan i Stockholm den 17 mars
Igår var det premiär för Miniatyrsällskapets Miniatyrmässa.Massor med besökare i ny lokal och bra värdinnor:)

Tyvärr hann Clas och jag inte ta några bilder - full fart hela tiden och det var så roligt att träffa alla man bara mailar med eller pratar i telefon.
Men,Agneta - Skala minimal har lagt ut fina bilder i sin blogg för dig som vill se.

Tur hade jag som fick Ewa Lindow Bäfver -Dockor, material för dockor, miniatyrer, även skala 1/24,som granne.
Hann med ett inköp strax innan stängningsdags:)

Då jag inte kan virka eller sticka köper jag alltid dessa saker av andra fantastiska miniatyrskapare.
Det blev små underbara underkläder av antika näsdukar,stickade tröjor som går att öppna och stänga och till sist 3st pyttesmå dockklänningar stickade av sytråd!

Eva hade lämnat kvar sytråden för att man ska kunna sy igen efter att man har trätt på dockan.

       

Nya By Sweden miniatyrer och blommor + lite annat som jag gjort innan mässan.


Säng - By sweden
Nya sängkläder som jag skapat/designat.
Det underbara virkade överkastet/pläden är tillverkat av Anne Erlandson-Foss.
Nallen har jag gjort...

    


Soffa/säng By Sweden
    

Skåp - By Sweden
Tryck med By Sweden, krans av fin antikbehandlad metall som jag dekorerat med egentillverkade blommor och en krona som jag antikmålat - så klart!.

    

Skärm - By Sweden 
Egentligen är dessa delar till för blommor(kanon fin kvalité),men jag gjorde en skärm som jag målade och dekorerade med mitt tyg. 

  

Korgstol av metall och pall egentillverkad pall
        

Stol och egentillverkad Pelargon
Jag har målat och klätt en stol med mitt nya tyg.
Pelargonen är handgjord med en antikbehandlad "blompinne" fransk lilja.
Blomkrukan är också tillverkad av mig.
      

Fler Pelargoner med antikbehandlad "blompinne"
  

Och några tulpaner:)
      

Syskrin och bestickkorg som jag har tillverkat
     

Och allt tillsammans
  


Dockkurs

Kurser 2013 med Minimi´s
Ht-2013 - Söndag den 17:e november

Gör din egen Karaktärsdocka!
Vi tillverkar under en dag en unik docka från grunden - inga formar,utan dina händer skapar en alldeles speciell docka i docklera.
Varmt Välkommen!

5-6platser finns tillgängliga, så det är först till kvarn som gäller,allt för att jag ska hinna med i lugn och ro och vägleda.
Kläder till dockan tillverkas vid nytt kurstillfälle för de som vill...
Uppdaterat mars - 3platser kvar

  • Plats: Hemma hos mig i Västerås (tar ca 55min med tåg från Stockholm)
    Jag och min man hämtar upp på Station i Västerås de som åker tåg.
    För dig som tar dig hit på annat sätt,så får du vägbeskrivning via telefon eller mail.
  • Tid: 9.00-17
  • Kursavgift: 700kr
    Allt material för att tillverka dockan ingår i kurspriset + fm och em fika( ev allergier meddelas via mail)
  • Att ha med sig till kursen: Lunch,glansig kakelplatta, ev eget lyse(spotlight) och ett glatt humör!
  • Anmälan sker via mail eller telefon och är bindande (vid akut sjukdom eller återbud, betalas halva kursavgiften tillbaks)
  • Kursavgift betalas senast 1 oktober
  • För mer information: minimis@telia.com
  • Anmälan: minimis@telia.com och skriv Dockkurs som rubrik



    Ps. Nya produkter kommer att läggas ut inom kort i webbutiken.

    Kram Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards