Alla inlägg den 22 januari 2012

Av mia rohlin - 22 januari 2012 23:26

Lantliga möbler


Nu har jag haft en helg med skaparglädje:)
Byggde ihop Kotte Toys Lönneberga set ( finns i webbutiken) under omålade möbler,jättekul - och en aning pillrigt med stolarna och bordet, och ska jag vara ärlig så är det här setet inte något för nybörjare - iallafall inte stolarna.
Jag kunde inte hitta detta set färdigt någonstans,så min nyfikenhet tog över och jag tycker själv att det blev jättegulligt.
Jag har tagit bilderna nu på kvällen,så fägerna kan vara lite missvisande.
Ps. möblerna ska se slitna ut...


 
Lönneberga - Linas soffa,pinnstolar 2st och slagbord.



 

Soffan

Soffan är en utdragssoffa - så lilla pigan kan sova i den:
Jag har slipat,målat och klätt soffan med mitt eget tyg och designat passande kuddar.
Lätt att göra...
     



Stolar
Pinnstolar som jag slipat,målat flera ggr,gjort en stolsdyna och  satt dit rosetter baktill.
Svåra att göra...
    


Slagbord
Här krävs också lite tålamod,men det blir urgulligt när det är klart.

Jag som är ganska pedant när jag gör miniatyrer höll på att slipa ihjäl mig,men det är det värt!
     


Stormlykta med ljus
Ljuset har jag gjort själ,satt i en sytråd som jag målade svart - så det ser ut som ljuset brunnit.
Jag har lärt mig av Simon och Thomas att man alltid ska bränna vekarna på nya ljus:)
  

Och så har jag målat lite till...
  

 

Köksskåp och prepareringsbord i Lantlig antikgrön "shabby"
Här stämmer inte färgen på bilden,men om du vet hur antikgrön/blå ser ut - så vet du vilken den rätta färgen är på möblerna.
Jag tittade på min gamla fiollåda från 1800 talet,så jag skulle få den rätta färgen på möblerna.
Möblerna finns i webbutiken - omålade.


           


Köksskåp
Här har jag "pyntat" med sånt som finns i butiken:
Kannan,prepareringsskålarna,korgen(som jag målat vit) och burkarna.
Böckerna(antika) kommer jag att lägga ut som kit - att göra själv. 


Prepareringsbord
Samma sak här - Blommor,korg,burkar,äpplen finns i butiken.
Ölflaskan är Bodo hennig och den har jag i gårdsbutiken.
Bordet är målat,betsat och jag har karvat i bordytan med kniv för att få den rätta looken.
Sist satt jag dit 2st krokar på sidorna,perfekt att hänha handduk och köksredskap i.


       


Ha det så gott!
Mia


Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards