Alla inlägg den 6 januari 2012

Av mia rohlin - 6 januari 2012 15:29


Broderier och annat

Hoppas du har haft en lika skön jul och nyår som jag har haft:)
Igår kom jag hem från Gullvie Larsson(ett dockhem),hälsade på hos henne i Stockholm och övernattade. Fick den godaste lasagnen jag någonsin ätit och med mig hem följde såklart en hel del nya miniatyrer...


Dessa miniatyrer ska jag ha själv


 


                 


  • Möblerna är ommålade och klädda med finaste sidentyg
  • kakelugnen handgjord(Gullvie berättade att han som tillverkat en har lagt ner 12 timmar bara på luckorna
  • Firescreen - broderi hade man förr när man satt vid den öppna spisen och så ställde man den på sidan av fotöljen för att skydda så man inte blev röd på den ena kinden. 
  • Julduken - är broderad av Gullvie
  • Hattar och paraply tillverkade av Gullvie
    Docksäng - svenskt hantverk



Födelsedagspresent och julklapp till mig:)

 

Glasögonfodralet med glasögon kommer jag att lägga i Lillebo




Dessa saker kommer jag att lägga ut på Minimi´s smått & sånt till försäljning


              



  Sovrumset med sidentyg  - vet ej pris ännu,blomsteruppsättning ska ingå.
 Spegellampett 100kr
 Docka svensktillverkad till dockskåpsbarnen 495kr


I helgen blir det blomsteruppsättningstillverkning - både till webbutiken och till Danmarksmässan i vår.


Ha nu en riktigt underbar 13dags afton!!!
Mia


 

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards