Alla inlägg den 7 juli 2011

Av mia rohlin - 7 juli 2011 22:12

Blomtillverkning


Idag när jag satt en stund ute i solen,tittade jag på mina pelargoner - som blivit vattnade av min man de sista 6 veckorna.
Trots det,så är de så fina...och min miniatyrskaparlust började klia i fingrarna.

Tänkte göra en liten uppsättning av pelargoner som jag skulle ha haft på skåpet i köket - men den blev lite större,så den får stå i fönstret i stället.
  Hoppas att min kära Sigrid(sveriges bästa blomster dam) godkänner detta
*nervös väntan:)* - Hoppas även att hon kommer ha kurs i hur man gör pioner.
Jag har inte gjort några egna blommor på många år,så det var så roligt att göra denna lilla uppsättning.

Men jag hade glömt bort hur lång tid det tar med allt piller!

Bladen och blommorna är stansade - sen har jag målat dem för att få en så någorlunda äkta färg som möjligt.


 


Traderavinst

För någon vecka sen "råkade" jag slinka in på Tradera och...såg denna äldre ljuskrona.Den kommer bli perfekt i mitt sovrum med ljus i:)
Hade tänkt ha en mässingljusstake - som jag skulle ha målat om,men vad kan vara finare än en äldre lampa i mitt Shabby sovrum.


 


From idag - söndag är det Powermeet i Västerås,så hela stan är belägrad av RAGGARE!  
Men också av en hel del finfina bilar:)

Vet inte hur mycket jag hinner skriva + beställningar som ska göras,men jag ska försöka hinna med detta också.


Kram så länge
Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards