Alla inlägg den 23 juni 2011

Av mia rohlin - 23 juni 2011 15:50

French country style Gardiner


Ohh...vad jag blev nöjd:)

 

Nu är det köket kvar...de kommer nog att vara helvita


Mia

Av mia rohlin - 23 juni 2011 12:32

Jag har fått golvet och kan börja inreda:)

Igår kom mitt golv - det är ett golv som är färdigt med klister under.så enkelt att lägga in - bara en mattkniv som skär ut storleken.

Hade jag varit smart och velat haft mindre jobb,så skulla jag ha väntat med mellanväggen - men det är ju så kul,så jag kunde inte hålla mig.
 
Golvet kommer att finnas till försäljning i min webbutik - och kostar runt 100 lappen.
För mitt hus behövde jag ett och ett halvt golv.
Det som blev över går att göra en massa annat med - tex. att lista.


Målningsarbete

När väl golvet var på plats så målade jag det med en oljelasyrfärg som vi målat våra utemöbler med - går i en brunröd ton.
   

Nu kan börja ana hur det kommer att se ut,när jag provade med att stoppa in lite möbler...


Sovrum/kammare

Jag ångrade mig i det andra rummet med att ha en rosa tapet,så jag tapetserade om i en vit färg.

   


Det sista jag gjorde innan jag gick och la mig igår var att göra en klängerväxt i en kruka,men tyvärr är det så svårt att stå på ett ben utan att skaka så bilden blev lite suddig...

 

Idag ska jag göra gardiner,göra en upphöjning till Reutters AGA spis,så den kommer upp i samma höjd som bänken.


Min dotter frågade mig: Var ska de kissa?
På utedasset sååå klart!
Och det har jag ett - som också ska göras i ordning så småning om   



Sista dagen idag att rösta på vad mitt hus kommer att heta.
Huset kommer jag att ta med till Stockholmsmässan när det är klart.


Ha det gott!

Mia

Presentation

Translate

Blue & white country style

 

Fråga mig - ask me

33 besvarade frågor

Mitt dockhus Lillebo

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards